Het Kameroense leven - Reisverslag uit Njinikom, Kameroen van Milou Boer - WaarBenJij.nu Het Kameroense leven - Reisverslag uit Njinikom, Kameroen van Milou Boer - WaarBenJij.nu

Het Kameroense leven

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

09 Maart 2016 | Kameroen, Njinikom

Hoihoi allemaal!,

Weer een reisverslag om jullie weer op de hoogte te stellen.
Ik ben een week lang ziek geweest afgelopen keer. Ik ben na een week naar het ziekenhuis gegaan en heb hier allerlei bloedtesten gehad. Er is gelukkig niks uitgekomen, dus het was waarschijnlijk een virusje. Toen ik antibiotica had gekregen ging het al gauw beter!

Zondag ben ik met twee meiden wezen paardrijden in Fundong, een dorp verder. Iemand uit het dorp heeft hier familie wonen. We gingen hierheen op de bike (de brommer). Halverwege in Fundong moesten we even wachten en zijn we met zijn 4’en op 1 bike verder gegaan. Dit was nog best een groot stuk rijden door de boesboes midden in de bergen. Zijn familie woont midden in de bergen in the middle of nowhere. Echt heel gaaf! Hier hebben we eerst een rondleiding gekregen. Toen de paarden gehaald waren hebben we hier even paardgereden, dit was echt super gaaf. Hierna zijn we weer met zijn 4’en terug op de bike naar Njinikom gereden. Onderweg was de benzine ineens op. Gelukkig was een stukje terug een winkel waar ze benzine verkopen, dus daar voorzichtig heengereden. In Njinikom hebben we nog lekker egg-spaghetti gegeten. Een hele belevenis was dit, maar die had ik niet willen missen en ik ga zeker nog een keer terug!
Eenmaal bij het huisje weer terug aangekomen, was André er ook. En hij had mijn koffer meegenomen met al het speelgoed voor de leerlingen en mensen hier en met nog wat lekkers voor ons erin, dat was super fijn!

Maandag ben ik weer voor het eerst naar stage geweest. Alle leraren waren heel erg blij dat ik er weer (gezond) was. Deze week is er in heel Kameroen toets week, dus ook op de dovenschool en de school in Njinikom. De hele dag door zijn er toetsen en er is verder dus niet heel veel te doen.
Dinsdag was het nationale vrouwendag, wat hier echt als grote feestdag wordt gezien. Deze dag was ik in Mbingo op de dovenschool. Hier werden alle leraressen geprezen voor het vrouw zijn en bedankt hiervoor. Ook hadden de leraren een lied en dans ingestudeerd en iedere leraar had een speech voorbereid voor de leraressen. Ook was er voor iedereen cake gemaakt en stond er drinken en wat chocola. Het was super gaaf om dit een keer zo mee te maken, hoe deze feestdag die in Nederland helemaal niet gevierd wordt, hier te vieren.
’s Avonds zijn we met alle meiden van het huisje het dorp ingegaan en hebben hier wat gegeten. Alle vrouwen hadden een jurk van dezelfde stof aan, wij hadden van deze stof haarbanden laten maken en hoorden zo dus ook bij de Kameroense vrouwen. In de ochtend waren er allerlei activiteiten in het dorp ter ere van de vrouwen, en ’s avonds zat het hele dorp gezellig wat te eten en drinken beneden.

Morgen ga ik met de dovenschool naar Fundong, hier is een spelletjesdag. Ik ben benieuwd wat er allemaal gedaan gaat worden!
Zaterdag gaan we een nachtje naar Bamenda, souvenirtjes shoppen en even eruit.

Ik heb nog een week stage en dan 2 weken paasvakantie. Een van de belangrijke gebeurtenissen hier in Kameroen. Die 2 weken ga ik maar zoveel mogelijk helpen in het weeshuis.

Het regenseizoen is begin vorige week ook begonnen. Sindsdien regent bijna elke middag of avond. Het zijn grote buien die lang duren. Ook onweert het er vaak bij. Wanneer het regent valt ook vaak de stroom en wifi uit. Na een grote regenbui is het wel gelijk goed afgekoeld!

Groetjes uit Kameroen!,

Liefs Milou

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Hallo! Hier kunnen jullie al mijn reisverslagen vinden van mijn stage in Kameroen.

Actief sinds 20 Nov. 2015
Verslag gelezen: 431
Totaal aantal bezoekers 8428

Voorgaande reizen:

29 Januari 2016 - 04 Mei 2016

Kameroen

Landen bezocht: