Pasen - Reisverslag uit Njinikom, Kameroen van Milou Boer - WaarBenJij.nu Pasen - Reisverslag uit Njinikom, Kameroen van Milou Boer - WaarBenJij.nu

Pasen

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

28 Maart 2016 | Kameroen, Njinikom

Vrolijke tweede Paasdag iedereen!,
Wat in Kameroen niet wordt gevierd, tweede Paasdag.

Eerste Paasdag wordt hier wel uitgebreid gevierd.
Zaterdag avond zijn we naar de avonddienst van Pasen geweest in de kerk. Wat wel leuk was om hier eens mee te maken, maar wat oh zo lang duurde! In totaal hebben we 3 uur in de kerkbanken gezeten. Buiten brandde het Paasvuur. In het begin moest iedereen naar buiten rond het paasvuur gaan staan en werd hier iets verteld. Toen werd de paaskaars aangestoken. Iedereen mocht hierna weer naar binnen. Ook had iedereen een eigen kaars die toen werd aangestoken. Na een tijdje moest je kaars weer uit. Halverwege de dienst moest de kaars weer aan. Er werden heel veel liederen gezongen tijdens de dienst, dat was wel heel leuk om te zien en alle mensen, en ook de nonnen die vooraan zaten, begonnen luid te zingen en te dansen. Verder werden alle paasrituelen hier uitgevoerd en veel verteld en gebeden. Ik heb niet heel veel van de dienst meegekregen, want er werd niet alleen in het Engels gepreekt, maar ook in Kom (de lokale taal), in Pidgin Engels en in het Latijns.

Ook hebben we hier op zijn Hollands Pasen gevierd! Zaterdag heb ik met twee huisgenootjes paaseieren geverfd. Zondag hielden we een paasontbijt, een paar hadden broodjes gebakken en ik had met een huisgenootje pannenkoeken gebakken. Het was een heel lekker en gezellig paasontbijt!
Ook had ik nog een zakje paaseitjes uit Nederland bij me, en die echt kunnen bewaren tot Pasen!
’s Middags hebben we met het hele huis bij Jennifer gegeten, die heerlijk had gekookt, ook speciaal voor Pasen.


Verder is hier afgelopen tijd niet heel veel bijzonders gebeurd, gewoon het dagelijkse leven zoals het hier gaat met stage.
Vrijdag ben ik met 2 huisgenootjes een dagje naar Bamenda geweest. Hier inkopen gedaan, veel stofjes gekocht dus de naaister kan aan de slag! En hier ook even lekker gegeten. Alleen omdat het Goede vrijdag was, waren niet alle winkels open, dus moeten we nog maar een keer terug:)

En er zijn vorige week zondag 5 meiden weggegaan, en zijn er 4 nieuwe meiden voor terug gekomen. Nu wonen we in plaats van met 9 met z’n 8’en in het huis.
We hebben er sinds een week wel een nieuw huisgenootje bij, een muis.. En onze muis houdt erg van avocado’s. Iedere nacht worden onze avocado’s half opgegeten. Ik hoop dat de muis gauw een ander huis zoekt waar hij avocado’s kan eten, want ik vind het toch wel heel eng een muis in huis haha.


Het weer is hier nog steeds heel wisselend, van hele warme dagen naar een regenbui waarna het gelijk een stuk frisser is. Maar de meeste tijd is het toch nog wel erg warm hier!

Liefs, Milou

Tags: pasen,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Hallo! Hier kunnen jullie al mijn reisverslagen vinden van mijn stage in Kameroen.

Actief sinds 20 Nov. 2015
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 8429

Voorgaande reizen:

29 Januari 2016 - 04 Mei 2016

Kameroen

Landen bezocht: