Het leven ondertussen in Kameroen - Reisverslag uit Njinikom, Kameroen van Milou Boer - WaarBenJij.nu Het leven ondertussen in Kameroen - Reisverslag uit Njinikom, Kameroen van Milou Boer - WaarBenJij.nu

Het leven ondertussen in Kameroen

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

17 Februari 2016 | Kameroen, Njinikom

Hallo allemaal,

Na een week nauwelijks internet gehad te hebben, is het er nu weer en kan ik weer een reisverslag plaatsen.

Er is afgelopen tijd veel gebeurd hier in Kameroen. We leven hier ondertussen al anderhalve week met 9 meiden, en hebben allemaal onze weg hierin gevonden en tot nu toe gaat dit hartstikke goed!

Afgelopen week was nog een rommelige week met stage, omdat er donderdag een Youthday was waarop iedereen vrij was. de hele week werd er hier dus ook voor geoefend. Op maandag heb ik wel op de school hier in Njinikom een aantal lessen mogen geven, wat is dit anders dan in Nederland zeg! Zie hier maar eens orde te houden op een klas van 75 leerlingen die allemaal gillen en rennen en elkaar slaan in de klas. Zodra ze met de liniaal of met de stok geslagen worden, luisteren ze voor even. Maar dit gaat mij te ver. Dan maar weinig orde en hopen dat dit vanzelf beter wordt haha. Ik krijg hier van mijn begeleidster gelijk heel veel kansen om les te geven, en geef bijna de hele dag door les.

Op de school voor Dovenkinderen heb ik 1 dag al echt meegedraaid in de klas, gezien hoe alles werkt en een crea opdrachtje over Valentijnsdag gemaakt, wat nog niet af is trouwens. Wat lopen zelfs de leraren hier achter op dit gebied! Hier stond ik echt verbaasd van, dat zelfs je hand omtrekken en dan uitknippen al een lastige opdracht is, zelfs voor de leerkrachten en dat je dit helemaal voor moet doen. Met deze knutselopdracht zal ik dus nog wel een paar lessen bezig zijn, haha.

Vorige week donderdag was de Youthday, alle scholen uit Njinikom gingen op een heel groot veld marcheren en dansen. Dit was heel gaaf om te zien! Dit is een van de grote feestdagen van het jaar hier in Kameroen. Wij zijn met Project Hope meegereden hiernaartoe en kregen een plek op de tribune tussen allerlei belangrijke mensen!

Van het weekend zijn we met een aantal meiden naar de markt gegaan in Belo gegaan met de taxi, dit is een plaatsje een paar dorpjes verder. Dit was een hele grote markt. Hier hadden ze o.a. heel veel stofkraampjes.
Dit zag er heel gaaf uit. Ik ga hier binnenkort een mooie stof kopen en een rok en tas laten maken.

Ook is het ondertussen Valentijnsdag geweest, wat ik niet thuis met Jorick heb kunnen vieren, maar hier in Kameroen. ’s Avonds heb ik samen met Melanie in bed een film gekeken en chocoladekoekjes gegeten om Valentijnsdag te vieren:)

Ondertussen ben ik gisteren ziek geworden, wat erbij hoort als je naar Afrika gaat, buikgriep…
Gelukkig gaat het al een stuk beter en hopen maar dat het gauw over is!

En nog een leuke mededeling,,, Jorick heeft zijn vliegticket geboekt, dus het is nu officieel, 16 april komen hij en Martijn hierheen!

En vandaag ben ik al precies 2 weken in ons huisje in Njinikom, de tijd gaat toch best snel hier!

We hebben ondertussen in de 2 weken dat we hier zijn al een nieuwe wc gekregen, die door kan trekken. (Tenminste wanneer het water van de wc werkt, haha) Ook komt er een aantal keer in de week een reparateur voor de douche, telkens maakt hij de douche en hebben we 1 douchebeurt warm water en dan is het weer weg. Hij is nu weer eraan bezig, dus hopen dat we voorlopig weer een warme douche hebben maar!

Groetjes uit het warme en vooral stoffige Kameroen:)
Liefs, Milou

  • 17 Februari 2016 - 19:00

    Ida Vreeman:

    Mooi verhaal weer Milou. We krijgen zo wel een goed idee. Behalve dan de hitte!! Straks komt Yorick! Alles kan niet meer stuk. Geniet heerlijk verder.

  • 17 Februari 2016 - 19:14

    Hannie:

    Geweldig om te lezen Mi, inmiddels is je rok in de maak, leuk!!
    Oohh en de wc en de douche, komt vast goed over 3 maanden, pfff

  • 17 Februari 2016 - 20:03

    Rian:

    Leuk om te lezen Milou,.....en wat gaat het anders dan op school Bleyburgh. Misschien moeten wij ook de lineaal invoeren

  • 18 Februari 2016 - 08:41

    Sanne Van Dam:

    Milou, wat leuk om te lezen zeg!! Het lijkt me erg indrukwekkend om allemaal mee te maken. Een hele fijne tijd nog!

  • 18 Februari 2016 - 10:57

    Karen:

    Geniet van je verhalen Milou, wat een andere wereld ben je in beland. Accepteren van alles wat anders is en er creatief mee omgaan is wel aan jou besteed. Doe je goed ;-)

  • 18 Februari 2016 - 15:58

    Andre:

    He Milou, ja dat is Afrika, echt wel even anders en een uitdaging!

    Succes en tot vrij snel.

    Andre

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Hallo! Hier kunnen jullie al mijn reisverslagen vinden van mijn stage in Kameroen.

Actief sinds 20 Nov. 2015
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 8479

Voorgaande reizen:

29 Januari 2016 - 04 Mei 2016

Kameroen

Landen bezocht: